čtvrtek 22. září 2016

Tajemství kufru.

Starých kufrů je spousta. U mě se jich pár sešlo. A dnes jsem otevřela jeden se starými nákresy a vzory k vyšívání. Proč? Protože výšivky jsou zase v kurzu! Tyto staré výšivky jsem koupila  i se starým kufrem. Měly být dány do muzea ,ale já je musela mít. Je to poklad velmi cenný. Krásné slovanské vzory, které vyšívaly naše ženy . Je třeba obnovit tuto nesmírně nádhernou a i tajemnou tradici, protože každý detail výšivky, každý znak či ornament něco znamenal, něco symbolizoval.Pojďme pátrat, co asi.





2 komentáře:

  1. Elli, to je opravdový poklad.To je úžasný, že jsi se k takové kráse dostala. Mám radost s tebou. Nádherné vzory a velká inspirace pro tebe! Už se těším na tvé výšivky.
    Elli, přeji ti krásný podzimní čas. Iva

    OdpovědětVymazat
  2. Ivanko, moc ti děkuji za tak vřelá slova!Inspirace to rozhodně je! jen přemýšlím, že vzory budu spíše malovat než vyšívat, nemám stoprocentní zrak .Přeji ti také krásný podzim plný hezkých zážitků. Elli

    OdpovědětVymazat