čtvrtek 17. května 2018

Mátový džem.

Našla jsem velice jednoduchý recept na mátový džem, a protože mám letos na zahrádce mnoho máty a nevěděla jsem, jak  ji využít, pustila jsem se tedy do džemu.
Musím říct, že chutná báječně, akorát mne trochu mrzí, že i když zpočátku měl světlezelenou barvu, vařením, když cukr karamelizoval, tak džem hnědnul a nyní má barvu medu. Ale ono to tolik nevadí, hlavně, že má báječnou chuť.


Džem je vynikající do dezertů a dokonce i do masových marinád, pokud máte rádi chuť této bylinky, výborný je však i při zdravotních problémech.
Mátový džem pro zdraví
Pokud máte pocit „tíhy“ v žaludku, nebo trpíte nevolností či jinými žaludečními potížemi, dejte si lžičku tohoto džemu. Uklidní žaludek a usnadňuje trávení. Funguje podobně jako stará dobrá Alpa s cukrem, akorát chutná mnohem lépe.
Džem je však výborný i při příznacích nachlazení a rýmy. Jeho silné aroma a chuť, dokáží uvolnit dýchací cesty a zklidňují zanícené hrdlo.



Na výrobu džemu potřebujeme:

· 350 g máty
· 2 citrony
· 1 kg cukru
· 500 ml vody


Postup
Mátu omyjeme a přebytečnou vodu necháme okapat. Potom mátu nakrájíme nadrobno. Citron důkladně omyjeme a nakrájíme i s kůrou. Mátu a citron dáme vařit spolu s vodou.
Přivedeme do varu a vaříme 10 minut. Potom sejmeme z plamene, necháme zcela vychladnout a scedíme.
Do této směsi přidáme cukr a vaříme na slabém plameni pod dobu 2 hodin.

Nezapomínáme na míchání – směs bude postupně stále více houstnout. Horkou směs nalijeme do sterilizovaných sklenic a pevně zavřeme.


Žádné komentáře:

Okomentovat