sobota 24. června 2017

Mátový likér.

Je třeba začít zpracovávat léčivky! Urodila se mi krásně máta peprná, část se bude sušit a ze zbylého dílu jsem založila na mátový likér.

Recept se má následovně:

Dvě lžíce nasekaných čerstvých listů máty zalijeme asi 600ml koňaku nebo vodky a necháme na slunci louhovat čtrnáct dní až tři týdny. Poté scedíme, rozpustíme sto gramů krystalového cukru a uložíme do chladu. Užíváme při zažívacích obtížích. Máta peprná může snižovat tvorbu mléka při kojení.

Já jsem doma koňak neměla ani vodku, ale Prostějovskou režnou, a já, pokud nějaké likéry dělám, tak právě tuto používám. Doporučil mi ji kdysi jeden výborný léčitel....
No a hlavně jsem si poznačila do kalendáře datum ,kdy mohu likér scedit a přidat cukr. 



Ve starověku o mátě věřili, že dokáže vzbudit milostnou vášeň, bývalo proto zvykem zdobit nevěstu i ženicha mátovými věnci - říkalo se jim Afroditin nebo Venušin věnec.

Žádné komentáře:

Okomentovat