sobota 21. dubna 2018

Kopřivové knedlíky.

Tak dneska jsem se do toho dala. Takový krásný den a takové krásné ráno! Hned za plotem na poli konečně vyrůstají mladé svěží kopřivy a tak jsem si už ráno nasbírala plnou mísu světle zelených kopřiv do knedlíků. Recept na tzv. kopřivové knedlíky jsem našla v Kuchařce ze Svatojánu autorky Evy Francové. Mám oba díly této skvělé kuchařky. Podle těchto receptů vařím nejraději, protože se mi vždycky povedou napoprvé a všem chutnají.

Tady je recept:
Autorka je má od názvem Koule s bejlím, ale já si to přejmenovala na ty kopřivové knedlíky.

Potřebujete:
bylinky ( já ty kopřivy )
3 lžíce smetany
500 g brambor
500 g hrubé mouky
1 vejce
sůl
máslo
sýr
cibule.

Posekáme misku bylinek ( já kopřiv ), poslouží nám takové, jaké máme k dispozici, já měla petrželku, pažitku, šalvěj a vopich ( libeček ), smícháme s trochou smetany.
Uvaříme 1/2 kg brambor, oloupeme je a nastrouháme.Spolu s přiměřeným množstvím hrubé mouky ( já postupně přidávala na odpovídající konzistenci, odhadem bylo mouky asi půl kila ), solí, jedním vajíčkem, bylinkami se smetanou zpracujeme těsto.
Vyválíme hada, krájíme na kousky, tvoříme knedlíky ( z uvedeného množství je jich 30 ), které vaříme ve slané vodě asi deset minut.
           Na talíři poléváme máslem,ale můžeme posypat i strouhaným sýrem, třeba parmazánem nebo jen dozlatova osmaženou cibulkou.








Žádné komentáře:

Okomentovat