pátek 12. května 2017

Konečně zahradnicí.

Dnes je krásně a tak jsem se konečně stala pilnou zahradnicí. Nasbírala léčivé bylinky, zasadila spoustu muškátů a jiných květin.Konečně!!Věnovat se zahradě je báječný relax, který mi už vážně chyběl.







          Řeřišnice luční je nejen krásná, ale i jedlá. Přizdobte jejími něžnými kvítky třeba salát,je zdrojem vitamínu C nebo se používá jako koření do zeleninových jídel či salátů.





                Popenec břečťanovitý se snad hodí do každého jídla!
  •  Má hojivé, dezinfekční i močopudné účinky, takže se doporučuje užívat lidem se sníženou žaludeční kyselostí a nedostatečnou tvorbou žluči.
  • Díky blahodárným vonným silicím pomáhá při poruchách trávení a nadýmání.
  • Účinně působí proti zánětům horních cest dýchacích a při chronické bronchitidě.






Nejvíce se mi líbí růžové muškáty. Snad nezmrznou!




Zběhovec je krásný a vzácný! Letos se mi objevil na zahrádce aniž bych chtěla. Mám z něj radost! Je to také léčivka!Mírně snižuje tlak, ovlivňuje příznivě trávení, působí proti bolestem žaludku, má lehce protirevmatický účinek a lze ji též užít do mastí na podlitiny nebo ke koupelím zraněných končetin.

3 komentáře:

  1. Elli, nádhera. Tvůj příspěvek mě ohromil!!! A tvé fotky jsou kouzelné. Tak ať zažíváš více takových dní :-) Ivana

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ivanko, děkuji! Mně ohromilo tvé ohromení! :-D Měj se krásně a těším se na setkání s tebou! Elli

      Vymazat