pátek 2. června 2017

Skoro jako v ráji.

Dnes je tak krásně! A já jsem se vydala do přírody. Za lesem je nádherná louka a podél ní kvete bez. A na něj si dělám chutě. Natrhala jsem si ty božsky voňavé drobounké trsy kvítečků na sirup i na sušení a dneska máme k obědu kosmatice.
Bylo tam tak nádherně! Kvetly tam mimo jiné kopretiny, kohoutky i zvonečky, tak jak si je pamatuji z dob mého dětství. 






 A kolik toho jetele!!Já miluji jetel, je to nesmírně půvabný kvítek! A také dokáže i léčit!A tak jsem si nasbírala i na sušení do čajové směsi.





Jetel luční se používá jako čaj při potížích s trávením, jako jsou zvracení, průjmy, otrava jídlem. Jetelový čaj také pomáhá při cukrovce.

Čaj z jetelových květů se hodí k léčbě zánětů horních cest dýchacích a kašle. 
Jetelový čaj má prokazatelné účinky při léčbě příznaků spojených s přechodem, jako jsou návaly, náhlá potivost a pocity vyčerpání.




 Kosmatice smažené v palačinkovém těstě.

Potřebujete k tomu: květy bezu, 1/4 litru mléka,2 vejce,hladkou mouku a špetku soli. A olej na smažení.
Květy opláchnete, lze je ponořit i do slané vody. Z mléka, vejce,mouky a soli připravíte těsto, v němž namáčíte květy a smažíte je na rozpáleném oleji z obou stran. Stopky, za které květ zprvu snadno držíte, odstřihněte až po obrácení.
Já je dnes namazala marmeládou, ňam!






Objevem byl heřmánek! Pokud to heřmánek je, rmen jakoby mu  z oka vypadl a já pátrala ve Wikipedii, co jsem si to vlastně domů přinesla. Rozpoznáte heřmánek od rmenu?



1 komentář:

  1. hezký den
    čaj z jetelíčku piji, mám ho moc ráda. a heřmánek se pozná podle toho, že když se žluté květní lůžko rozpůlí, je uvnitř duté.
    přeji krásný den Majka

    OdpovědětVymazat