pondělí 2. dubna 2018

Moje první domácí rohlíky.

            Tak jsem se rozhodla to vyzkoušet. Našla jsem jednoduchý recept ( na ty já jsem ) a dala se do toho. Postup je opravdu jednoduchý, přidala jsem místo bílé hladké mouky 250 g žitné chlebové mouky. A není to nejhorší. Akorát už budu vědět, že stačí vyrábět z těsta maličké rohlíčky, aby z toho nenakynuly takové obří rohlíky, jako jsou tyto. :-)



Tady je recept:



Domácí rohlíky
Suroviny
1 kg hladká mouka
500 ml voda
50 g čerstvé droždí
3 PL kr. cukr
1 PL sůl
100 ml olej
250 g máslo

Postup přípravy

1.   200 ml vody ohřejeme, přidáme lžíci cukru a droždí. Necháme vzejít kvásek.
2.   Mouku prosejeme do velké misky, přidáme cukr, sůl, olej, vodu, kvásek a zpracujeme hladké, nelepivé těsto, se kterým hned pracujeme.

Z těsta oddělujte kuličky (tak velké, jaké chcete mít rohlíky), rozválíme je na placku a tu srolujeme do rohlíčku. Ukládáme je na máslem vymazaný plech a zakryjeme je utěrkou. Necháme kynout 2 hodiny na teplém místě.

3.   Troubu předehřejte na 220 stupňů a vložte pekáč s rohlíčky.
4.   Pečte dozlatova. Po upečení je hned potřete máslem a nechte vychladnout.


Žádné komentáře:

Okomentovat